در سوگ همکار رسانه ای مان ناصر یوسفی

 

هنگاميكه شنبه 22 آگوست برنامه راديو همبستگى راديوى خودگردان و مردمى فارسى زبان در استكهلم را از طريق اينترنت گوش ميداديم مثل بسيارى در تصورمان نمي گنجيد كه آخرين برنامه يكى از مجريان صميمى، سرزنده، آزاداندیش  و صبوراین رادیو و همكار رسانه ای مان ناصر يوسفى باشد. اما دريغ كه شعبده باز دهر بازی بسیار دارد و این بار برای صحنۀ تراژیک خود ناصر کارگردان و بازیگر تئاتر و مجری توانای رادیو همبستگی را برگزیده بود. آخرین صحنۀ نمایش ناصر، خانواده و یاران، همکاران و مخاطبان رادیوئی او را در بهت و ماتم فروبرد.

ناصر یوسفی آميزه شگفت انگيزى از هنر و سياست و مشاركت دادن ديگران بود در پرورش انديشه اى كه بايد در خدمت ساختن دنيايى بهتر و انسانى تر قرارگیرد.

در دنيائى كه بيعدالتى و خشونت بيداد مى كند فقدان انسانی چون ناصر كه با همه توان خود و همه جانبه و با قاطعيت و در عين حال سرزندگى براى دنيائى غير از آنچه كه هست تلاش میورزید، بسيار سنگين است.

جامعه رسانه اى چپ مترقى، مستقل و خودگردان، يكى از همكاران ثابت قدم و پرکار خود را از دست داده است و برای رادیو همبستگی بویژه ضایعه ای بزرگ است. اما رادیو همبستگی در برنامۀ شنبه 29 آگوست خود با حضور بسیاری از یاران ناصر ضمن تمرکزی شایسته بر زندگی و کار هنری – رسانه ای او، نشان داد که در سبز نگه داشتن جای او عزمی راسخ و قابل تقدیر دارد و برای عملی ساختن این عزم به درستی دست یاری به سوی نسل جوانی دراز کرده اند که همیشه توجه به آنان مورد علاقه و تأکید ناصر بوده است.

ردپاى ناصر یوسفی ردى از انديشه و كلام زلال و عدالت جویانه و منش آزاداندیش اوست براى امروز و فردائى روشن كه در بسيارى به يادگار خواهد ماند.

ما همدردی عمیق خود را از این تراژدی جبران ناپذیر، به خانواده ، یاران و دوستداران  و بویژه همكاران و مخاطبین او در رادیو همبستگی  ابراز می داریم.

 

همکاران تلویزیون برابری